پنجشنبه ۰۹ شهریور ۰۲

تجاری سازی محصول چیست؟

۳ بازديد
تجاری سازی ایده در اصطلاح به فرایندی گفته می‌شود که با استفاده از روش‌های کسب‌وکار بتوان ایده‌های نو و فناورانه را به مرحله تولید و سودآوری رساند. بگذارید تمام این تعریف را در طی یک مثال توضیح دهیم.

به‌طور مثال شما بر روی دانشی کار می‌کنید که با استفاده از آن بتوان به روش آبیاری بهتری برای زمین‌های زراعی رسید. ابتدا پژوهش‌های خود را پیرامون این ایده و تکراری نبودن آن انجام می‌دهید. پس از اطمنیان از نوآورانه بودن ایده، به سراغ توسعه آن و ساخت یک نمونه اولیه از آنچه در ذهن دارید، می‌پردازید. در گام بعدی نمونه اولیه را ارزیابی می‌کنید و در صورت موفق بودن راستی‌آزمایی آن تصمیم می‌گیرید به دنبال عرضه آن به بازار باشید. اینکه شما بخواهید نتیجه تحقیقات خود را به جامعه هدف خود برسانید، همان فرایند تجاری سازی محصول نامیده می‌شود.

در جریان تجاری سازی فناوری های نوآورانه، از ایده‌ها به محصولات و خدمات متفاوتی می‌رسیم که تاکنون در سطح جامعه وجود نداشته‌اند و اکنون با ورود آن‌ها، بخشی از نیاز افراد برطرف خواهد شد. این محصولات ماحصل مدت زیادی تلاش، تحقیق، نیازشناسی و بررسی جامعه هدف بوده است. کشورهایی که بتوانند با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فرایند تجاری سازی فناوری را انجام دهند، در واقع به توسعه اقتصاد دانش‌محور و رونق تجاری خود کمک کرده‌اند. به همین علت امروزه نقش حمایتی دولت‌ها در تجاری کردن تکنولوژی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.